L3 20 Activity: Find evidence for your webshop idea

3.1. Our niche market research:

3.1.1. Google trends

Bij "Google trends" maakten we gebruik van volgende zoektermen:

  • tuinieren
  • tuinbouw
  • insecticide
  • Imschoot

3.1.2. Google adwords

Ook via "Google Adwords" deden we wat market research, dit op basis van dezelfde trefwoorden als bij "Google Trends.

3.1.3. Ebay pulse

"Ebay Pulse" was op het ogenblik van ons onderzoek niet beschikbaar of werkte niet naar behoren. Omdat "eBay" toch een belangrijk online handelsplatform is vonden we het weliswaar toch noodzakelijk om wat research te doen naar trefwoorden zoals tuinieren.

Het feit dat er zelfs een aparte sectie is voor 'Tuin & Terras' wijst erop dat het toch een belangrijke nichemarkt is waar regelmatig op gezocht wordt

3.1.4. Amazon

Amazon irrelevant voor de doelgroep van onze cliënt.

3.1.5. Andere platformen

Het kan interessant zijn om andere online platformen te gebruiken. Ook voor bedrijven komen sociale media alsmaar belangrijker. Een Facebook-account met regelmatige updates over nieuwe producten met een rechtstreekse link naar de website kan interessant zijn.

3.1.6. Conclusie

Het opzoeken van het activiteitenniveau van trefwoorden die passen bij de business van onze klant maakt ons duidelijk dat er wel degelijk een vraag en een markt is om van een webshop voor een tuinbedrijf mits de nodige publiciteit een succes te maken.